La Federació Estatal de Lesbianes, Gais, Trans i Bisexuals (FELGTB), de la qual Castelló LGTBI forma part, sol·licita una reforma de la Llei per a la millora de la qualitat educativa (LOMCE) de manera que blindi l’educació en diversitat afectiu-sexual , familiar i de gènere a les aules a l’convertir-la en una matèria transversal en diferents assignatures i cursos amb continguts adaptats per edats.Aquesta mesura implicaria la implantació d’exercicis i exemples que contemplin la diversitat afectiu-sexual, familiar i de gènere en totes les assignatures i cursos, la inclusió de la diversitat familiar en educació infantil o l’atenció a la diversitat sexual, de gènere i familiar en assignatures com Coneixement de l’Mig en educació primària, entre altres mesures.

A més, la Federació demana “un suport més decidit” per part de les administracions per implementar les formacions en diversitat afectiu-sexual, familiar i de gènere ja que, tot i estar recollit en diverses lleis vigents a Espanya i haver rebut recentment un gran suport entre la comunitat docent i les associacions de famílies, no s’imparteix de forma generalitzada en els centres educatius per falta de recursos.

Així, Loren González, membre de la Comissió Executiva de FELGTB explica que, actualment, “excepte en casos excepcionals de comunitats autònomes que compten amb programes impulsats des de les conselleries d’Educació, són les entitats LGTBI les que, gràcies al seu personal voluntari, ofereixen aquestes formacions en els centres d’ensenyament que ho sol·liciten i, de vegades, no aconsegueixen arribar a atendre totes les demandes “. “La responsabilitat no hauria de recaure en els centres, ni al tercer sector, sinó que s’hauria de comptar amb mesures específiques impulsades per les administracions que, de manera coordinada amb les entitats LGTBI, garatizaran el compliment de la llei”, assegura.

D’altra banda, afegeix que “encara que aquestes xerrades o tallers són un complement necessari per formar l’alumnat en drets humans, l’educació bàsica en valors de respecte, diversitat i resolució pacífica de conflictes ha d’estar prevista en tots els centres de forma transversal”.

González recorda que cada any es registren més de 600 incidències d’odi contra el col·lectiu LGTBI i que el 60% dels menors trans pateixen transfòbia a les aules. “L’educació és l’única eina que ens permetrà créixer com a societat en valors, respecte i convivència”, declara.

No al veto parental

Per denunciar el veto parental impulsat per Vox, FELGTB organitzo aquest dijous un acte a què s’han sumat Amnistia Internacional, CEAPA (Confederació Espanyola d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes), CCOO i l’entitat madrilenya Cogan.

Durant la seva intervenció, Carmen Morillas, membre de la Junta Directiva de CEAPA, ha mostrat l’absolut rebuig de la Confederació a el veto parental “ja que vulnera el dret de l’alumnat a l’educació”. “En els centres educatius de l’Escola Pública s’ha de formar i informar l’alumnat d’una manera integral complint la llei, la Constitució, la Convenció dels Nens i els Drets Humans. Les famílies i les escoles som pilars fonamentals i els nostres fills i filles no són de la nostra propietat, són éssers humans amb drets. Llibertat és educar en el respecte i igualtat. ”

En aquest sentit, el responsable de Menors, Educació i Diversitat Afectiu-Sexual d’Amnistia Internacional Amnistia Internacional, Carlos Sanguino, ha explicat que, l’educació en diversitat afectiu-sexual, famílies i de gènere “no és un invent d’Espanya”. “En l’actualitat, hi ha al voltant de vint països europeus que inclouen en el seu currículum assignatures i programes sobre drets humans amb normalitat. A més, el Parlament Europeu, Consell d’Europa i Nacions Unides han demanat en repetides ocasions que aquests continguts apareguin en el currículum “.

Per la seva banda, la secretària de Política Social i Moviments Socials de la Confederació de CCOO, Paula Guisande, ha posat que manifest que aquestes iniciatives de la ultradreta busquen el contagi a la resta de la societat per retallar el dret fonamental a l’educació de nens i nenes, però també posar en qüestió la professionalitat de les persones docents que compleixen la Llei “.

Així mateix, José Vela, tècnic d’educació de COGAM, ha explicat que els tallers sobre educació en diversitat afectiu-sexual, familiar i de gènere, estan destinats a prevenir tot l’assetjament i específicament el causat per raons de #LGTBIfobia i fomentar la tolerància ” , i ha recalcat, que “tots els continguts estan recollits en la LOMCE”.